środa, 24 lipca 2013

Malborskie pieczarki :)

Zbierałam dziś pieczarki na cmentarzu! Jakie wieeelkie. Bylam w archiwum na zamku, gdzie nie ma zasięgu,(skąd wybiegałam co i rusz gnana telefonami), fajne akta wykopałam, łaziłam po klatkach, widziałam siedzibę bractwa rycerskiego, ugotowałam gar makaronu i suszyłam spódnicę na słońcu, ledwie wcześniej będąc zupełnie szczęśliwa. Może jednak coś jest z tym ADHD.. ;)



Kandydat na Makabryłę albo na POLISZ.ARKITEKCZER. Nie dość, że makabryła, wygląda jak betonklotz, to w dodatku przesunięta względem osi. Innymi słowy - krzywo nasadzono dobudówkę :P


Imitujemy szachulec. Nieźle! Szachulec w falistej, tego jeszcze nie widziałam.


Po tym zdjęciu będzie fejm i statsy podskoczą. Klatka była nędzna, tynk się sypał, ale klimat Hollywoodu nie opuszczał.


Ford gówno wort. Nawet na złom nie warto, więc osiadł i osiada... Obrośnie roślinnością, albo ją wykurzy. Ja stawiam na zielone!


Wieża ciśnień mieszkalna, tylko góra ścięta. 


Dwa półprzewodniki (nie mój tekst).


Wydawałoby się, że z dawnej sławy zostały tylko drzewa..


Krzyże nowe...


Krzyż nowy, wystawiony po aferze w 2006. Upamiętniono po najeździe heimat-touru, co się zdziwił, że syf i zarosło. Cmentarz przy Jagiellońskiej był użytkowany do lat 60. XX wieku. 4/5 cmentarza są zasłane nowymi nagrobkami i resztkami starych. Na jednej części, bardzo słusznej widać więcej śladów dawnej świetności.



Czasem nagrobek czeba ubrudzić, żeby dojrzeć tożsamość. I cmentarza i ziemi.


Romantycznie, ale jak komary gryzły!


Piłka w pierwszym momencie wydała mi się czaszką. Dawno nie widziałam takiego dezelu. Ale bida wkoło mieszka i disco polo leci.


Resztki Chrystusa kroczącego pierwszego.



Dwa Chrystusy kroczące na ładniejszej części cmentarza.


Klata piękna.



Się kręci.


I ma resztki kolorowych szybek...



I jak zwykle klata tylnia szpetna...


Ten kawałek kamienia służył jako jakiś próg czy inny krawężnik, dopóki go nie wykopano podczas robót. Odnowiono i postawiono koło siedziby Solidarności, a co.


Łaaaa, tu wisi martwa świnia na ścianieee!



Iras przy robocie. Pytacie się Państwo co robi?


Iras pszę Państwa robi szczały. Tak serio i all true.


Półprzewodniki gruppenfoto.

Ładny Malbork, co nie? :)

6 komentarzy:

  1. Było coś w archiwum o naszym rudackim cmentarzu? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rudackim niet. Stawki raczej i podgórz, ale mało. Cmentarz w Borkach za to! Łoho!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcie nr 2 uznaję za niewiarygodne.
    a) to jest zbyt potworne żeby mogło się zdarzyć. Architektoniczne zombi... .
    b) to nie może stać, bo jest zbudowane tak, że się od razu obali
    c) konserwator zabytków powinien zdekapitować inwestora, albo sam powinien popełnić suicide jeśli dał zgodę

    Czy aby na pewno dano cynk do POLISZ.ARKITEKCZER?

    PS.
    - Klatka spiralna piękną jest
    - świnia na ścianie rulez! (Zgłośić na konkurs NG)
    - podwójny portret zachwyca twórczym podejściem do pokazania relacji. Po prostu zachwycający.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wieża ciśnień lecz wiatrak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko być może. Półprzewodniki mówiły o wieży ciśnień :) Ja w Malborku niebywała.

      Usuń
    2. http://starymalbork.blogspot.com/2010/09/wiatrak-w-malborku.html

      Faktycznie! Wiatrak w iście poczdamskim stylu :)

      Usuń